Samenwerken met ouders

Samenwerken met ouders vinden wij als school erg belangrijk. Jullie mogen van ons verwachten dat wij jullie op de hoogte houden van de ontwikkeling van jullie kind(eren). Zowel op het gebied van de leerprestaties als op sociaal-emotioneel vlak. Contact en communicatie is tweerichtingsverkeer. Wij hebben jullie als ouder(s) nodig om jullie kind optimaal te kunnen helpen in zijn of haar ontwikkeling. We vragen daarom aan ouders om mee te denken, mee te leven en mee te helpen.

Oudercontactmomenten

Op een aantal vaste momenten gedurende het schooljaar gaan we met ouders in gesprek, zoals:

• Huisbezoek: voordat je kind bij ons op school start, komt de kleuterleerkracht op huisbezoek. Dit is zo’n zes weken voordat je kind 4 jaar wordt.
  • Afstemmingsgesprek: in september gaan we met elkaar in gesprek om kennis te maken en om het te hebben over de start van je kind(eren).
  • Oudergesprek: rond februari en rond mei spreken we elkaar over de ontwikkeling en resultaten van je kind(eren).

Vanaf groep 4 mogen de leerlingen ook bij oudergesprekken zitten en dan wordt het een ouder-kindgesprek. Zo wordt en is het kind mede-eigenaar van zijn of haar ontwikkeling.

Uiteraard kunnen ouders ook op andere momenten met ons in gesprek over hun kind. Het is altijd mogelijk om tussentijds te praten met de leerkracht, de intern begeleider (IB'er) of de directeur. Je kunt ons altijd persoonlijk benaderen, mailen, berichten via Social Schools of bellen.

Ook organiseren wij een informatieavond voor alle groepen en wanneer nodig of wenselijk ouderavonden gedurende het schooljaar. Deze zijn bedoeld om jullie mee te nemen in ontwikkelingen of projecten waar we mee bezig zijn.

Wij hebben ook een ouderraad (OR) en een medezeggenschapsraad (MR). Daarnaast helpen ouders het hele jaar door met allerlei hand- en spandiensten. Bijvoorbeeld door uitjes te begeleiden, door het uitdelen van het schoolfruit of door het helpen bij activiteiten.